onsdag, april 25, 2007

Til Per

Hvem banker, sa Per Anker.
Det er min kone, sa Per Lone.
Hva vil hun, sa Per Lund.
Kjøpe løk, sa Per Høk.
Hvor mange? sa Per Lange.
En, to, tre, fire sa Per Lire.
Ikke fler, sa Per Ler
Det er nok, sa Per Kokk

Per Spelmann

Per spelmann han hadde ei einaste ku,
Per spelmann han hadde ei einaste ku.
Han bytte bort kua, fekk fela igjen,
han bytte bort kua, fekk fela igjen!
«Du gamle gode fiolin, du fiolin, du fela mi!»

Per spelman han spela og fela ho lét,
så gutane dansa og jentene gret.

«Og om eg vert gammal som stein under bru,
så aldri eg byter bort fela for ku.

Og om eg vert gammal som mose på tre,
så aldri eg byter bort fela for fé.

Og om eg vert gammal som skorpe på graut,
så aldri eg byter bort fela for naut.
«Du gamle gode fiolin, du fiolin, du fela mi!»
- Takk

8 Comments:

Blogger Jøden said...

sjæææfs:p:p:p:p

27/4/07 13:38  
Blogger Trond Laland Vold said...

Du er i det krative hjørnet i dag haha, stailigt!

28/4/07 13:59  
Anonymous Anonym said...

"eg ler, ha - ha - ha"

4/5/07 11:07  
Blogger Ellen=) said...

spydigheter kan dåkk ha får dåkk sjøl =) å d ekje någe så hette "anonym" her inne =)

4/5/07 15:08  
Blogger ingrid said...

javel :P hehe inni en per-periode du elle?

7/5/07 10:10  
Blogger Ellen=) said...

Njaaah =)

7/5/07 14:04  
Anonymous Anonym said...

de va fint :)

- per

8/5/07 17:18  
Anonymous Anonym said...

konge elln!!

14/5/07 23:49  

Legg inn en kommentar

<< Home