tirsdag, mars 07, 2006

Sirdalen me skolen =)

ÅLSHEIÅ=)
Me va då oppe i sirdalen her ein dag, fårr me sko ha ein aktivitets dag (eller ka fillen di kalte det) Eg hadde bestemt meg fårr at eg kje sko ver me. Va 100% bestemte! Because, eg suge i ski å fjøl å den slags=) meg å snø = å-åoo..

Men så sko kje Mari opp alligavel, å hu hadde bestilt "bussplass". Så då kom Kari Borgen me deeet fjese vettu.. sånn: "eg-e-veldig-trist-å-lei-pliis-ver-litt-grei" - fjeset. Hekkan.. Bejunte u å masa om at eg måtte verme opp, ellers måtte hu ver aleina i trekke. Hu maste, å maste.. maste å maste.. ei heile økt ergo 1 einhall time.. *Goe tie*

Te slutt måtte eg bare je itte.. eg sa..off.. koffår vett eg kje.. kanskje eg sunns LITT sunn på u, men svare va jaffal: Ja, eg bler me eg. (elns:P)

Så dagen ittepå va det rykk å reis te Ålsheiå.. å opp i TREKKE! Eg, Kari & Bente deranne =) hallooo.. det konne jo bare kje gå gått =D *huffamei*

Itte ca to tima va me då framme. I 10 tiå va det vel. Me freste opp bakkane, fårr å få det dr skumla kortet me må ha fårr å gå i den skumle heisen/heisane.. *BLÆ* Så va me klar.. nytta kje å dra ud tiå vettu. Fillen takkå. itte å ha stått i køen, så btw kje va någen kø, fårr ein person ekje kø vil eg tro, satte me beinå (fast) i den sygaste bakken.. så dåkk ser på bilde (eg har vært her før allså, men skrive bare litt tull:P). Endelig oppe. Liga heile alle samen. Takk Gud fårr det! Puste letta ud på toppen, før me ska NER fra toppen ijn! det e dette så e d ant versta sunns eg:p det versta e jo selva trekke.
hekkan, eg lurte litt på koffår kje snøscooteren konne kjøra meg opp.. men fekk aldri någe svar. *fffffffff* sa det nerøve.. fårr di så hålle seg på beinå, that is =) hehe.. eg måtte jo lera. så di PRØVDE å lera.. lerarane mine va jaffal Bente, Kari å Lars.. hehe.. prøvde så gått eg konne (tror eg). Lerte litt, f.eks någe av det løgnaste eg har jort me beinå fastspendt (ehm). nemligt å snurra rondt =D hah, det va fillen så sjefs =D men, det e alltid ett men.. Når eg vil lera, vil eg kje at sånne skumlinga så Bente ska komma FYGANE (bokstavelig talt) bag meg mens hu skrige: WÆÆÆÆ!!!!! heldigvis lanna u trygt på potane sine, akkurat så katter ska gjør. hu va livredde vettu.. hadde vel kjørt øve ein snøball av ett håpp.. pinglå der.. så itte ein goe latter (ja me lo av/me hu, kje meg), fortsatte me nerøve.. spooky.. eg kom jaffal heilskinna ner =) hihi.. gang itte gang! :O Hadde jo seff ein DEL knall å fall, men eg ekje redde fårr å tryna litt. sånn må te fårr å lera. Snøen eg hadde på meg, kom kje av at eg datt ein gang i blandt(a) men av at Bente aaaalltid sko spruta snø på meg. HALLO! spenn di så allerede ligge nere! :O hehe.. ingen sure miner allså. du e goe.. itte DET skrige der..=D hmm.. når me hadde vært ude i ca to timer, va det tid fårr mad&Kakao pause.. så me tog turen inn i varmestuå litt. her va det gudd å varmt..aaahh.. me (eg) heiv av di blaude klenå (itte bente hadde spruta snø allså), åsså va det tid fårr litt sånn syforening aka jentesnakk. det e kos ska eg sei dåkk.. haeh. Så jekk turen ud i trekke i jenn.. ennå marr knall å fall.. så blei klokkå hall 2, å me måtte bejunna å tenka på å pakka å reisa hjem.. SIPP så me klokkå 10 på 2, å me va ennå oppe me varmestuå. Shit, dobbelshit.. 10 min te bussen jekk. så me tutla nerøve. å når me kom ner, HADDE BUSSANE REIST FRA OSS!!! me hadde kje peiling ka me sko gjør! ka fillen, merka di kje at me kje va i bussen!?!? hekkan. me måtte då ringa te di dr ålsheiå-folkå, å fortella ka så hadde sjedd. di sunns så sunn på oss, at di ga oss ett "gavekort" i trekke ein dag, ka ti så helst, bare det e snø. å me fekk sitta på i ein HUMMER!! =D heilt hjem fra sirdalen!! SJEEEFS tur =D så der satt me vettu, koste oss te 1000. hihi.. ehm.. seff rakk me ann. tror dåkk seriøøøst di hadde reist fra oss!? hah.. dream on people!=P me rakk akkurat kvart på 4 tåge hjem fra bryne, passe vonne i ass'å kan du sei =) ann tålekje akkurat ka så helst. Eg, Stig å Eirik satt oss gått te retta, å bare nøyd d (hah, me hadde sotte i bussen to timer, men såo:D)

Trekket. Disse her e mobilbilder.. dårlig kvalitet + lys.. sorry :PBente tar av slalomskånå:P Folk så går rondt forbi.. hehe Eirik står å kikke litt Kariii Ellen, Bente & Wibeke Ellen kødde litt..Ragnhild

Ha ein god dag alle samen!!=)

7 Comments:

Blogger linda said...

kongetur!!=D sgo likt å sitt deg i trekke....men si du IKKJE VA M T HEMSEDAL så jah...synn for meg *rekk*...menneh...jekk ca rett på dn der m at dei reiste fra dåkk....heeeh(a)

=)

7/3/06 19:31  
Blogger Ellen=) said...

ha ha.. ann va lagt spesielt fårr deg =D

7/3/06 19:36  
Blogger christian said...

hehe, så flink du var då.Sga begynna på telemark kansje, så då får eg oppleva koss du hadde det kansje

7/3/06 21:12  
Anonymous Anonym said...

gydd blogg ellen:D d va sjikkele sjekt i ålsheiå!!:):) tippe du ikkje angre på at du ga itte nåreg tvingde deg;)?!(a)

8/3/06 17:10  
Blogger Ellen=) said...

hehe.. rauå mi angra litt, men kje ellers. va jo så kjekke folk me på turen å alt(a) *smisk*

8/3/06 17:15  
Anonymous Anonym said...

Va sjefs i trekket. Men den gongen eg HYLTE va jo fordi eg hoppte og kom LITT høgere og lenger enn eg hadde forventa, men som du sa så sto eg jo:P hehe! Høydepunktå med turen va å spruta snø på deg, liga kjekt kver gong=D å isje sei du isje likte det;) Pausen va kjekke og ønska, va sleden i alle muskler i kroppen(isje at d e så mange(a)) Du sko vært med te Hemsedal, hadde klart deg finfint!
Men det va ein konge tur, hb på ein gjentakelse? :P

KLem=)

8/3/06 20:07  
Blogger Ellen=) said...

hehe.. måtte bare le litt nå eg =)men ja.. d va fillen kje lide snø heller dinn nabb =) hehe.. men ja. kann nåkk ble ein gjentagelse. Alt fårr dg vettdu =D

8/3/06 20:13  

Legg inn en kommentar

<< Home