lørdag, februar 18, 2006

Servering me foballen - 17. Februar.

Endelig e det fredag igjen. Nok ei uga me skole e øve. D e akkurat gudd.
Eg trakk dynå gått rondt meg, å pusta letta ud. Øynene sklei sakte men sikkårt ijen. Neste stopp: Drømmeland. - Men før dette, sjedde d saker å ting...
  • Skolen
  • Tåget
  • Hjem
  • Servering
  • vannblemmer..
  • Trøtt
  • ZzZZzZZzz

Då får eg vel bejunna på toppen. Sjøl om eg bejunte bloggen me d sista ;-)
Skolen starta som vanligt kl 8, me ei økt TYSK. Eg kan ikkje forstå korr kjedeligt ett fag faktisk kan ver! Ich hasse Deutsch. - Å du trengekje bry deg om eventuelle skrivefeil, fårr eg hate jo tysk, såe. Nok om det. Itte dette va d reiseliv, me Bente =) Helten minn vett dåkk. Me fekk ijn ett prosjekt me hadde hatt, ett vanskeligt(!) prosjekt. Me fekk karakteren 4. Kun ei gruppa fekk bedre enn oss, å det seie litt. To ting faktisk. At me eie di, å at leraren e strenge, sykt strenge. Vakje någe snakk om å få ett PLUSS bedre ein gang! Sjøl om eg å Bente fant to/tri ting så ME hadde rett, å HAN feil. Ergo, me fortjente bedre, siden han hadde påstått det kje jekk ann å kjøra fra Gudvangen te Flåm. Tabar korr? Tsss... Pga dette, gadd kje akk me å gjør marr den timen, udenom å klaga me resten av elevane, så fekk 3er, å 2+. Timen ittepå va d gym. Kjente me trengte den litt ja. Fekk springa fra oss litt sinne. To grupper hadde ledelse, så d va litt forsjelligt me måtte ijønå. Men d kjekkaste va jo seff fotballøvelsene + speling =D (Takk te den gruppå) åsså kom bakken nerøve i karusellen.
Me va på topp, fårr så å
D
a
a
a
l
a
nerøve... Stemme det, det va tid fårr Eldre Historie. Det så e gudd, e at eg sitte heilt bag, me e allså bare 7/8 stykk i den klassen, å alle sitte bag/foran kverandre på to rekker. Så då serkje hu om eg fulle me eller ikkje. Gudd? Jepp. Klokkå blei Enndeeliig 3!!, å det va tid fårr å reisa hjem =) Eg jekk ner te tåge, snakte litt me Henriette å Mari, fårr så å gå opp på på tågstasjonen. Der såg eg Espen gåannes, ud mod ingenting (ann sko inn i tåge allså). Esspeeeeen? Han snudde seg, å eg hadde någen å ta tåge me. Fjoh. Eg va hjemma kvart på 4. Sliden itte ei lange uga på skolen. Hall 6 måtte eg reisa ijn. Bort te remaen, fårr å møda di andre ganddalsjentene. Der sto di vettu. Punta opp å allting=) )Me måtte ha på oss svarte boksa/skjørt å svarte sko.) Me satte oss inn i bilane, å blei kjørt bort te der me sko ver. Malmheim Bedehus. Endelig framme. Når me kom inn, viste di oss skjortene me sko ha på oss. De va svarte, stooore. Konne jo vært ein kjole vettu:P Så me knutta di litt heilt nere, så jekk det gudd. På skjortene sto det: julabygda grendahus. Ittepå blei me blei me vist rondt i "salen", der bordene å sånn va, å me fekk tildelt 1/2 bord kver. Aleeeiiina. Hjelp tenkte bare eg. Lurte litt på koss i alle dager eg sko få te dette, å korr mange glass o.l eg kom te å knusa. Så jekk me inn på kjøkkene. Her viste di oss maden, drikkå, snacksen osv. Me sko servera reger me egg, majones, sitron, brød, små brelett bokser, å spekemat + salat o.l. Å altmuligt av drikkevarer. Fra vann te rødvin. Ein del å hålla står på spør du meg:O Så va det bare te å setta igang. Tenna lyså på bordene, å laga te "Velkomst-drinken". Fyrte på folt av glass på någen brett me servietter onna. Å sjenkte oppi glasså. Fårr dåkk så lurte, me kvidvin. Di store brettå me alkohol, di små uden. De uden inneholdt mozell - som i brusen vett dåkk. Tror dåkk me jor någen glipp/unntag? hmm.. tja, dåkk kan leva i uvisshet (elns). Disse blei tatt ud te inngngen, ikkje av meg akkurat. Hah, ka dåkk tror. Lett så eg hadde snofla å musta alle glasså då. wææ. Så derfårr jor eg det kje.
så fyrte me oppi 1000vis av reger, majones, egg, sitron, å alt det andre me måtte gjør klart. Når me hadde jort dette, måtte me venta litt, te "møde" deisras va ferdigt. Så me satt på "pauserommet" å drakk brus. Vilt kult =D haeah..ehm. Så va tiå inne. Å-åoo.. Me hadde jo kje peiling ka me sko gjør vettu! Eller, sånn ca visste me.
Det så sko på bordet va:
1 hvitvins flaska
1 rødvins flaska
3 øl (alkohol)
1 øl (alkoholfri)
4/5 små brusflasker
1 mugga me vann + isbeder
1 skål me reger
1 skål te "bås"
1 fad me brød
1 skål me brelett
2 skåler me egg
1 majones
1 skål me sitron
1 "brus"åbnar

å eventuelt andre ting di sporte om ittepå. Sunns dette jekk greit eg. Ingenting knust så langt. Men futti så 230 folk kan spisa.. woow. Fram å tebage heila tiå. Fulla på me både mad å drikka. Mens me serverte/de spiste, vaskte me og opp. Inni ein sånn der skilled maskin vett dåkk. Drid kult =D jekk jo skamm fort! sko fillen investert i einsånnein hjemma. Lett så eg hadde tatt oppvasken litt då. Det va vel omtrent dette me jor heila tiå. Sprang fram å tebage å henta tomme glass/flasker å fulte på me nytt. Når klokkå va 10, sko me og få lov å spisa. Me satte oss ner på di to ledige bordå så va ijn. *mmmmm* Dette va herligt. Itte å ha stått på pinne fårr 230 andre, va d tid fårr å "ta vare på seg selv"- timen. Me satt ikje der eintime, det va bare ett uttrykk. Så va det på ann ijn. Å ude i salen hadde di sånn: takk fårr ditt, takk fårr datt - opplegg. å pluuutselig komme han dr "sjefen" te oss å seie: "Nå må dåkk ud der!!" Einaste me tenkte då, va: NÅÅÅO!!!, fårr det så sko t å sje nå, e uddridning. off. Me tog kverandre i hennene å danna ei laange rekka. Så sprang me ud i salen. UD I SALEN!! rondt aaalle folkå, innte veggen liksom, mens di klapte fårr hara livet. Å deeeen musikken di spele! Fy fillen! Klarte kje la ver å le der me sprang. Haha. når me hadde tatt to sier, va me kom heilt foran, te scenen. Då sko me bokka. ein gang, så to. Folk klapte fortsatt. De hadde aldri sitt någen så kule fotballjenter før. å DEN servicen. Så jogga me ud ijn. Fortsatt te den der rare musikken. Me ronda hjørna, å jekk fort inn på kjøkkene ijn. Det e takkå. komme me der fårr å hjelpa, så dride di oss kun ud. Hekkan. Itte ei stonn rydda de plass te dansegolv fårr di så ville dansa, å ja, det va någen så ville det. Goe i gassen, svingte di seg rondt. om ijn, å om ijn. Country musikk vettu. Vilt gudd! heah. Live seff.
Når folkå jekk hjem kvart på 1/1. Bejunte me å rydda fårr hara livet. Me ville hjem. Me va alle heilt utslitt itte å ha vært her siden klokkå 6. Eg å Irene va di siste så jekk. Klokkå va då blitt 2. Me blei kjørt hjem, å eg låve dåkk, fødene mine va in paaaaain!!! Høghelte sko i 8 timer, anbefales ikke. Eg fekk 2 eller 3 vannblemmer. hekkan. Årke kje gå på di idag ein gang. ;o)
Når eg då endelig kom hjem, la eg meg i sofaen å såg litt TV. Då eg endelig innsåg, at eg va fårr trøtte fårr dette, va klokkå kvart på 3, å eg jekk å la meg. Denne følelsen, e heilt ubeskrivelige. Legga seg i sengå når du e totalt utslitt. Det e konge. ååhh..

Eg trakk dynå gått rondt meg, å pusta letta ud. Øynene sklei sakte men sikkårt ijen. Neste stopp: Drømmeland.

3 Comments:

Anonymous Anonym said...

heeeeeeendelsen så lange blog =) har kje ti t å lesa alt nå, men eg sga ta d når eg komme heim seinare i kvell :) eller, haha eg leste litt då, og d der me at du sgo tatt oppvasken hvis du hadde hatt ein skilled maskin...RIGHT! =)

18/2/06 18:12  
Blogger Ellen=) said...

eg hadde d =)va drid koos.
je meg det dr kameraet dåkk selle på mega! har dåkk det i søll?(a)

18/2/06 19:34  
Anonymous Anonym said...

konge blogg =) hehre... ska sei du hadde ne hare dag!! =) du æ goe du =)

20/2/06 15:12  

Legg inn en kommentar

<< Home