tirsdag, juni 27, 2006

Go' Sommer =)

Aell, koss heng'ann?;-) Nå e det tid fårr min fuste sommerferie-tur i år. Sånn at me reise litt vekk. Turen minn - i 2 uger - går då te Sandnessjøen. Hah, trodde du det va i Sandnes, nerme sjøen, tog du rimeligt feil gitt. Det e faktisk ein plass me Bodø. Ca. 5 timer derfra me bil. Njaah, så då vett du det =) Her ska eg tilbringa tiå mi, me slektå.



As you might see, there is a footballfield on the picture. I guess I will spend a lot of time here/there - me and my football. It's a superduper field if you ask me. It's almost new, and it's only a minute or two from my grandparents.=) Good shit! ehm, not nessesserely(?), but you get my point. You can also see the mountain, the seven sisters (De syv søstre). I could have told all of you the story behind this name, but no. I don't find that nessessery(?). haeaeh. I love that word. Or not. And then, it's the lake, the see, the water, or what the "elg" it is. It's big, that I know. What more can I say about this picture.. Hmm.. What you can't see, is the tunnel. It "leys/lays(?)" behind those tree's you can see on the "text-side". Hehe. å-åoo..!! I almost forgott the building!!:O What do you think it is? Yes sir, it is a school. As you all know, schools in Norway are divided into these categories: Barneskoler, ungdomsskolen, videregående skoler, høgskoler og universiteter. The picture gives you - Sandnessjøens High School ;-) I myself think it looks kinda boring, but also interresting and big. With a big garden (gras), sculptures (or do I remember wrong? haeh), and all the normal things a school have. Anyway... This is the place were my holiday takes place. In Sandnessjøen that is. Have fun people!! I hope you'll all have two nice weeks, even though I'M not home ;-) *joke*

Så sånn e det.. måtte skriva litt engelsk (sorry aaaalle feilå, giddekje stressa/lesa/retta) får eg kjeda meg litt. Hehe.. å der vant Frankrike. Akkurat så eg sa de kom te å gjør. Ka seie du Linda Maria? ^^ mohaha.. Såg dåkk na på TV meibi? hu hadde på seg ein rosa drakt, kvide på magen, lange øyrer så sto rett opp ^^ haeaeh.. kødda. GO FERIE! GO SOMMER! KOS DÅKK!!

6 Comments:

Blogger Gunni said...

sga du vær der heile færien?!!
såg kjekt ud:D æ der fint ver der?:P
kosa dæg kjempe masse!!;)

kosikos:P

28/6/06 09:20  
Blogger is said...

heisann =) ville bare øsnka dæg goe færie =) kosa dæg masse når du ska der så bilde æ :) d blir sikkert goe gang!! :) me må finna på noge en dag i sommer, eller kæ seie du? :) klem!

29/6/06 00:09  
Blogger christian said...

Fantastisk bra blogg Ellen Synnøve Sandvik

29/6/06 19:08  
Blogger linda said...

enige m don der, fantsktisk bra blogg Ellen Synnøve Sandvik;p hehe...morsomt å lesa=) visste kje at du sgo vær der så lenge men d må jo t når d æ så langt vekke=P håbe du he d jillt jaffal! og at du synge masse i bilen=D *haha*

forresten så jor d kje noge at frankrike vant *fortenk*...dei komme kje tå vinna heile sjiden uansett=P og neeej....d va kje meg på skjermen...frekking!! va jo ein hannkanin t og m...som du sa=P kje prøv å vær frekke...då bide æg=D

smask og dask=) *ååånei*

29/6/06 22:57  
Blogger Ellen=) said...

gunni: nei ska "kun" ver her 2 uger;) vére e litt fram å tebage. fint ein dag, stygt den neste. hb på at d kun bler fint framøve! KOsa deg gunni=D

Sirén: go ferie te deg og=) eg e me eg! Bare sei ifra når du e hjemma/kje jobbe, så komme eg...springannes?;)

Don: fantastisk lang kommentar:)

Linda: pleie alltid ver her 2 uger eg:P når me e her lixm. Ja eg synge masse i bilen (A) haeh.. å her og fårr den sakt sjull. får her har di <3 The Voice!! <3 Frankrike vant jo ijnn.. så eg vettkje heilt eg Linda;) Nå hb eg sterkt at ronaldo, ehm, Portugal vinne=) Det me den kaninen, va LITT kødd, sånn hvis DU trodde det va DEG!=D håhåhåhåh... e vel aldri frekke me deg eg(a)

kosa dåkkår alle samen!!=)

2/7/06 23:32  
Blogger Ellen=) said...

gunni: nei ska "kun" ver her 2 uger;) vére e litt fram å tebage. fint ein dag, stygt den neste. hb på at d kun bler fint framøve! KOsa deg gunni=D

Sirén: go ferie te deg og=) eg e me eg! Bare sei ifra når du e hjemma/kje jobbe, så komme eg...springannes?;)

Don: fantastisk lang kommentar:)

Linda: pleie alltid ver her 2 uger eg:P når me e her lixm. Ja eg synge masse i bilen (A) haeh.. å her og fårr den sakt sjull. får her har di <3 The Voice!! <3 Frankrike vant jo ijnn.. så eg vettkje heilt eg Linda;) Nå hb eg sterkt at ronaldo, ehm, Portugal vinne=) Det me den kaninen, va LITT kødd, sånn hvis DU trodde det va DEG!=D håhåhåhåh... e vel aldri frekke me deg eg(a)

kosa dåkkår alle samen!!=)

2/7/06 23:32  

Legg inn en kommentar

<< Home